DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Moje kolejiště

V této sekci bych rád popsal kolejiště, které právě stavím.  Fotogalerie

Jedná se o jednodílný panel TT (1:120) o rozměrech 110x75cm (z pohledu železničního modeláře spíš noční stolek, než kolejiště :-)) s mezilehlou stanicí (výhybnou) na lokální trati v podhůří Beskyd a vlečkou do ZZN (zemědělské zásobování a nákup). V tunelu je umístěno skryté nádraží SN, taktéž výhybna.
Co se týče filozofie provozu, stanice Lužná je obsluhována motorovým vozem M152 (kyvadlová doprava) a lokomotivou T435 s manipulačním vlakem. Projíždí ji také Vn vlak (vyrovnávací nákladní) z důvodu velké vytíženosti sousední hlavní jednokolejné tratě.
Na kolejišti lze provozovat současně až 4 vlaky, ovšem za předpokladu, že jeden stojí na vlečce, dva ve SN a jeden ve stanici (nebo naopak), takže zbývá jediná volná průjezdná kolej a vlaky se ,,přelévají". To ovšem provozně není nic moc, proto je lepší provozovat současně max. 3 vlaky.

Stavím tak, abych to zvládl finančně, řemeslně, časově a především aby mě to bavilo a netrvalo to až příliš dlouho. Modelovost nijak zásadně nehrotím, nepočítám nýty, neměřím délku jehličí na jehličnanech, ale zase nechci vyplodit nějaký nesmysl. Zkrátka chci slušný model. Časově bych kolejiště zasadil do let cca 1975-1995, vzhledem k tomu, že budu provozovat i páru (ČSD 455), ale časem i vozidla ČD. Jestli ale někdy budu mít Brejlovce či Zamračenou (a to snad někdy ano), jistě jim přivěsím 2xY a hned jsme v roce 2015 :-)

Plánek kolejiště je následující:


Jak je vidět, na kolejišti je znázorněna i malá část letiště, a to práh dráhy 22 (nemohl jsem si odpustit zakomponovat sem kus LZHL :-)). Plánek nekoreluje 100% s tím, co jsem postavil, ale ideově je zachován.

A ještě ona filozofie provozu: