DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

O mně

Chcete-li mě kontaktovat, můj mail je martinrocky93@gmail.com

A kdo vlastně jsem?

Především student FEKT VUT v Brně, ročník 1993, kterého to od předškolního, ne-li batolecího věku táhne k létání. Začalo to hračkami, jak jinak. Pokračovalo to modely – od prvního spatlaného Su-7 (1:48) asi v šesti, sedmi letech, přes MIG-21 (1:72), pár volně létajících házedel a gumáčka Uno až k poměrně seriózně stavěným plastikovým kitům v letech pubertálních (můj zatím poslední plastikový kit byl P-51D 1:48 od HobbyCraftu, kterého jsem postavil v osmnácti). Tehdy jsem hltal knihy o čs. letcích ve službách RAF za 2. světové války a přestože to nejspíš zní velmi ujetě, opravdu jsem si přál, aby byl rok 1940 a já mohl ve Spitfiru Mk.I bojovat za vlast…
Po éře ,,nefunkčního“ modelaření následovala krátká éra bastlení elektroniky – efekty a zesilovače pro elektrickou kytaru. Ovšem v červnu 2012 jsem se k leteckému modelářství vrátil a začal jsem s RC letadly, což mi zatím vydrželo dodnes. Přestože mám tento koníček velmi rád a nedám na něj dopustit, stejně jej beru jako takovou náplast, resp. útěchu za to, že zatím reálně nelétám. Každopádně jsem si na sklonku roku 2014 konečně vyndal hlavu z p*dele a uvědomil si, že je nesmysl brát létání jako nesplnitelný sen, jako koníček pro vyvolené a zbohatlíky. Tím spíš, že nejvíc mě už od 12 let přitahuje plachtění, což je létání finančně asi nejdostupnější. Proto jsem začal pracovat na splnění svého snu - chodit na brigády, shánět informace, plánovat, učit se, zkrátka pracovat na sobě. Také jsem se párkrát proletěl ve větroni na mém ,,domovském“ letišti Holíč (LZHL), zkusil si řídit celkem 5 okruhů a naprosto mi to učarovalo, utvrdil jsem se tedy v tom, že tohle chci dělat. Do února 2016 musím ještě něco vydělat a pak šupem nastoupit do plachtařského výcviku na výše zmíněném letišti.

Nejsem ale jen leteckým fanatikem a nadšeným modelářem. Od 6 let se aktivně věnuju hudbě – začal jsem v 1. třídě zobcovou flétnou, ve 2-5. třídě klavír, od 3. třídy housle (v devítce jsem přestoupil na violu a tu trápím dodnes), od patnácti let kytara (také dodnes, akustika 6/12 strun, elektrika 6 strun). Také jsem na střední škole krátce experimentoval s akordeonem a v současnosti se snažím naučit na foukací harmoniku.
Hrál jsem v různých hudebních uskupeních – na ZUŠ jsem začal v různých smyčcových souborech, pokračoval přes komorní soubor ke Komornímu orchestru Jana Noska, kde jsem jako violista hrál v letech 2007-2012. Od roku 2011 působím převážně jako violista v kapele Daniel & The Moravians (folk, acoustic, folk-rock). V r.  2012 jsme natočili naše první album, ovšem v dohledné době se chystáme do studia s druhým a troufám si říci, že s podstatně lepším.
VIDEO
https://danielandthemoravians.bandpage.com
http://danielandthemoravians.bandcamp.com


Mým nejnovějším koníčkem je modelová železnice. Už jako malý školák jsem si rád hrál s vláčky, to ovšem nemělo s modelovou železnicí mnoho společného, neb jsem stavěl na koberci různě zamotané a propletené tratě z BTTB kolejiva a následně po nich proháněl vlaky téže provenience. Jak už to bývá, s přibývajícím věkem šly vláčky do beden pod stůl v ložnici a pak až na půdu. V zimě 2014 jsme ale zdědili po strýci desítky vozů a asi 15 lokomotiv velikostí N, TT a H0. To mě nalákalo k vlakům zpátky a začal jsem sbírat informace a hledat inspiraci na železničním modelářském fóru. Zatoužil jsem po malém kolejišti a přes paskvil ve velikosti N(1:160) jsem se dopracoval k zatím poměrně slušnému (na moje poměry) kolejišti TT(1:120) o rozměrech 110x75cm, které je již sjízdné a v současnosti dokončuji krajinu a doplňky (viz sekce Fotogalerie). 

No, to by o mých seberealizačních aktivitách bylo téměř vše. Už tak jsem se dost rozepsal :-)
Snad abych ještě přiložil pár fotek z mé modelářské minulosti. Všechny modely jsou tupovány molitanem.


Moje tři čtvrtky - Mustang od Hobbycraftu, Tiger Moth a MiG-17 od Směru.



Na fotkách je asi polovina kitů, co jsem kdy postavil. Zbytek letěl z domu pro různé důvody :-)
Klenot mojí sbírky představují dva barometrické palubní přístroje, rychloměr a výškoměr. Oba pochází z nějakého předválečného letounu Luftwaffe, pravděpodobně Bücker-Jungmann 131.