DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Venus DLG

Úvod: Na podzim 2012 jsem na youtube objevil videa s modely F3K. Hrozně mě zaujalo, že takovým hodem člověk může model vyhodit tak vysoko a potom minutu plachtit, navázat do termiky anebo provádět dynamickou akrobacii tak nízko nad zemí. V červnu 2013 jsem si pořídil tento model na seznámení s kruhovým hodem a na "rekreační pohazování". Musím říct, že to byla výborná volba. Za málo peněz hodně muziky, až doposud jsem mohl létat pouze se Stylusem a na letišti, protože u nás v Hodoníně není vhodná plocha na velký gumicuk, pokud se člověk nechce brodit rozbahněnou oranicí. Ale najednou jsem mohl kdykoliv vyběhnout z domu s rádiem na krku, modelem v ruce a po necelých 10 minutách cesty na loukách jenom zapojit baterii do přijímače a létat! Musím sice přistávat pouze na úzký pruh trávy mezi panelovou cestou a strništěm (které už mnohokrát zapříčinilo vytržení flaperonu z křídla) anebo lépe - do ruky, ale to nic nemění na tom, že mé létání nemusí být závislé na tom, zda mám nebo nemám k dispozici auto...za první půlrok jsem s Venusem nalétal několik hodin a nemůžu si stěžovat. S větší směrovkou, turbulátorem a tužším nosníkem ocasních ploch je z něj úplně jiný, výkonnější model a přestože to není závodní brus a nedá se vyhodit příliš vysoko (hážu tak 20m), má krásný kluz, je obratný, ideálně velký a hmotný. Zažil jsem s ní svou první větší termiku a byla to nádhera...

EDIT1: Venus už v této podobě neexistuje. Trup jsem rozlámal, byl moc těžký, jak přibral opravami. Trubku jsem použil do Mimi, ale tam taky dlouho nebude. 

Křídlo má dobrou konstrukci, profil mi vyhovuje, ale ne pro DLG. Strhám fólii, která je značně nepraktická, potáhnu vliesem a použiju je na malý elektrovětroň s motýlkem.
 


Materiál
: balsa, překližka+potah
Potah: nažehlovací folie

Drak: konstrukční, křídlo s torzní skříní
Nabytí: koupě na modelbazaru
Cena: 1200Kč
Rozpětí: 1235mm
Délka: 1010mm
Nosná plocha: 16,7dm^2
Hmotnost: po opravách a modifikacích již 299g
Plošné zatížení: 17,9g/dm^2
Ovládané funkce: SOP, VOP, flaperony
Přijímač: Nine Eagles
Serva: HXT500 na VOP a SOP, Turnigy 1370A na flaperony
Akku: 4S AAA NiMH Eneloop 800mAh
Provozováno ve větru: 0-6m/s

Letové časy: <1 min bez termiky
Termický rekord: cca 8 min

Havárie: při tvrdším přistání vytrženy flaperony, zlomené křídlo při havárii na svahu
Modifikace: větší a tužší SOP, turbulátor na křídle, robustnější zavěšení flaperonů, vyměněn nosník ocasních ploch za tužší (originální hrozně pružil)
V provozu: od června 2013 do léta 2014
Další plány: postavit motorizovaný trup a přepotáhnout křídlo na vlies. Na házedlo je to moc těžké, ale jako malý elektrovětroň s balsovým trupem (gondola+nosník ocasek+ocasky) to bude super polétání.

FotogalerieRCAlbum